lørdag 9. april 2011

Fru Hjelpsom von Effektiv

Hver fredag nå har jeg fått i "oppgave" av mor og far og komme å hjelpe dem med husarbeid siden de begynner å dra på åra, kan man si. Så forje fredag støvsugde jeg og vasket gulvene. I dag var det skjortene til far som skulle strykes.
//Google.

Stryking.. er kjempe morro. Ehm, nei. Men det var koselig da, for mor satt i samme rom og sydde på bunader. Og når jeg var ferdig, kjørte far meg til Herkules og jeg leverte søknader på forskjellige jobber. Så det blir spennende å se hva jeg ender opp med.

Når jeg kom hjem spiste jeg mat og slappet av. Må si jeg duppet litt av på sofaen, men ble vekt av at Lise ringte og vi skulle se Krydder og gutta spille fotballkamp på Tollnes. Merkelige er at jeg drømte faktisk om at jeg venta på Lise (for hun måtte fikse noe før hun kom til meg og det skulle ta ca. 20 minutter) og at jeg dro på Rema for å kjøpe Smash som vi kunne kose oss med under kampen. Men på Rema fikk du leid ut rullerskjøyter, så det skulle gå fortere å handle.. Ja.. Skjønte ikke stort når jeg våknet av at hun ringte på.

Men når vi kom frem til der kampen skulle spilles, så var det helt tomt. Ingen bilder, ingen mennesker, ingen kamp. Så vi dro hjem til meg i stedet og så "The Emperor's New Groove" (engelsk tale), "Tangled" (engelsk tale) og to episoder av "Hell's Kitchen", men så måtte Lise kjøre avgårde og leke "pirattaxi".

1 kommentar:

Lina sa...

Har stryket en del skjorter opp gjennom årene jeg også.. Og gardiner for mamma.. Det er såååå kjedelig.. Men sikkert mye mer hyggelig når man er to på en måte..

Håper dere hadde det gøy på lørdagen.. :)