tirsdag 5. april 2011

Marthe fylte 25 år!

Vår gode venninne Marthe fylte 25 år den 25. mars! Og da måtte det jo feires! Så vi samlet oss hos kjæresten til Marthe, Henrik (eller som jeg så fint kaller han: Kenneth) for å drikke med måte.

Vakre bursdagsbarnet i den nye kjolen sin!
Det var to andre kompiser av Henrik der også (som jeg desverre ikke husker navnet på.. beklager!) og Karina som er en venninne av Marthe fra barneskolen (?) og Kristoffer (kjæresten til Hege) var også med! Fotballkampen mellom Norge og Danmark gikk på tv'n mens vi drakk, men var ingen som fulgte slavisk med. Lise var egentlig syk, men hun følte hun ikke kunne gå glipp av denne dagen.

Lise, Hege, Marthe, meg og Merethe.
Merethe, Marthe og Karina.
Han ene jeg ikke husker navnet på og Kristoffer.
Han andre jeg ikke husker navnet på og Henrik.
Vi fant etterhvert en kortstokk og da gikk det i drekkeleken: Klyve-børst! Alle kortene betyr noe, som sort 2 - 6 : Drikk 2-6 slurker selv, rød 2-6: Del ut 2-6 slurker. 7: Børst (alt som har med 7-gangen, må man si børst på), 8: dokort! 9: Mitt skip er lastet med. 10: Fossen!! Den er hard. Alle begynner å drikke, den som trakk kortet kan slutte når som helst, men han/hun ved siden av kan ikke slutte før personen på sin høyre side slutter. Knekt: Stein, saks, papir - den som taper på ta fem slurker. Dronning: Spørsmålskort - den som trekker kortet, kan når som helst i spillet spørre en person ett Ja/Nei spørsmål, svarer personen ja eller nei, må han/hun drikke fem slurker, hvis personen som blir spurt skjønner at han fikk ja/nei spørsmål, må personen som har kortet drikke fem slurker. Konge: Bånski / 10 slurker (hvis du har helt fullt glass/øl). Ess: Gris, den siste som merker at "grisen er på bordet" må drikke fem slurker.


Her er "Fossen" i gang. Kristoffer slutta før meg, så jeg gir han pekefinger'n!
Meg og bursdagsbarnet!
Håhå ;)
Det var utrolig koselig å være hos Henrik, men når klokken begynte å runde midnatt var det på tidet å dra til byen for å shake litt rompe. Men før alle tok fatt i utetøyet, ble det knipset en del bilder.





Det var da merkelig pose på alle tre, syntes jeg.. Hihi.
Meg, Hege og Merethe.
Litt action må det jo også bli.. Veldig uskyldig da, selvfølgelig.




Det var jo en lørdag dette (26. mars) så på Park var det stappa. Men det gikk jo veldig greit. Vi dansa omtrent hele kvelden, fløy litt frem og tilbake, drakk litt. Så gikk brannalarmen, så ALLE inne på Park skulle hente jakka si (...) samtidig. Jeg, som liten ble da most av alle som trengte seg mot disken. Jeg måtte klamre meg til en kompis av Kristoffer som stod støtt, så takk for det.

Det var en vellykket bursdag og gleder meg bare til neste fest med jentene. Dere er supre! Så jeg quoterer Merethe: Lovelove!


Ingen kommentarer: