tirsdag 26. april 2011

Sommer på Skotfoss

I dag dro jeg og pappa opp til Mor & Far (mine besteforeldre, mamma sin side) for å prøve bunaden min som Mor fikser på så den er klar for 17. mai! Men det var ikke bare-bare.

Før vi startet på det, ble vi sittende å snakke i over 1 time om masse rart og så ble far lei og hintet: "Nei, skal vi få gjort no'a!", hehe. Så jeg og Mor gikk opp og prøvde bunad, Far og pappa dro ut i hagen og slappet av i det finet været. Når jeg hadde fått prøvd bunaden og Mor måtte sy litt før jeg skulle prøve den igjen, tok jeg meg en tur ut i finværet jeg også. Jeg gikk meg en tur og tok noen bilder med mobilen min.

Borti enden ligger Løveid sluser. For noen mange år siden, ferierte meg, Merethe, Lise og pappa der i 2 uker! (Lise dro hjem etter 1 uke). Der ble vi kjent med hele Skotfoss og noen av oss er venner nå i dag, hehe :) Det var tider..
Naboen til Mor & Far er ute med racerbåten sin. Han ble litt lei, siden den stoppa langt fra der han stod, så han måtte ut å hente den lenger borti elva.
Jeg gikk også bort på den "nye" badestranda som er like borti. Og der møtte jeg noen .. sære svaner.. Hehe. Han ene (helt sikkert mannen) freste og var skikkelig hissig mot en hund som satt helt uskyldig å nedkjølte kroppen sin i vannet.

Her kommer han i full fart mot meg fordi jeg gikk ned mot vannet.

Første bildet mitt av hvitveisen i år :)
Så var den turen over og da gikk jeg bare å surra i hagen. Tok litt bilder, så kom det en kattepus bort til oss.


Mens vi spiste middag kom Onkel Torbjørn også. Så da ble det enda mere prating. Etter et 6 timer på Skotfoss var det på tidet å vende nesa hjemover igjen. Men det var en koselig dag med litt familie og strålende vær!

Ingen kommentarer: